Szolgáltatások

A szervezet céljai és tevékenysége.

                     segítik a fogyasztók jogainak érvényesítését

    •  feltárják a fogyasztói problémákat
    •  képviselik a fogyasztókat az érdekegyeztető fórumokon
    •  fogyasztóvédelmi oktatást szerveznek
    •  véleményezik a fogyasztókat érintő jogszabálytervezeteket
    •  tanácsadó irodákat működtetnek
    • békéltető testületbe tagokat jelölhetnek

A fogyasztók leggyakrabban az alábbi ügyekben fordulnak hozzánk

 

  • jótállási, szavatossági ügyek a műszaki termékeknél
  • Szavatosság intézése lábbeliknél, és ruházati termékeknél
  • Javítások elhúzódása
  • Közüzemi számlázási panaszok
  • Lakáskarbantartás, felújítás hiányosságai
  • Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok (megtévesztő reklám,. erőszakos értékesítési módszerek, stb.)
  • Információkérés

 

Módszereink a tájékoztatásban, segítségadásban:

  • Szóbeli tanácsadás
    • Adott ügyre vonatkozó joganyag ismertetése
    • Tájékoztató kiadványok terjesztése
    • Hatósághoz, Békéltető Testülethez, vagy más szervhez való továbbítás
    • Beadványok elkészítése

Jogszabálytervezet véleményezése.

Az önkormányzatok, megkeresésére véleményeztük a fogyasztók széles körét érintő jogszabálytervezeteket. (pl, temetkezési szolgáltatás)

Megosztás: