Fogyasztóvédelem

Ezekre érdemes figyelni, ha az interneten vásárol

Az e-kereskedelemben a fogyasztónak nincs lehetősége a vásárlás előtt a terméket ténylegesen megnézni és konzultálni az eladóval. A webáruházaknak ezért részletes tájékoztatást kell adniuk elérhetőségeikről és cégadataikról, a vásárlókat pedig elállási jog illeti meg.
A magyar nyelvű honlap, a „.hu” végződés, valamint a magyar nyelvű reklámok nem garantálják, hogy a rendelés hazai webáruházból történik.
A termék árát, a szolgáltatás díját egyértelműen, adóval és egyéb járulékos költségekkel, például a szállítási díjjal együtt kell feltüntetni. A webáruházak többféle szállítási lehetőséget és fizetési módot biztosítanak a vásárló részére, utóbbiak közül a legbiztonságosabb az utánvét
Téged is húztak már be az interneten? Nem volt korrekt az eladó, esetleg a vevő? Nem azt kaptad, amire számítottál? Könnyű az internetes csalások részesévé válni.
A mindennapokban sok kellemetlenségtől és bosszúságtól óvhatjuk meg magunkat, ha szem előtt tartjuk az alábbi általános tanácsokat a világháló használata során is:
Ha túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, valószínűleg tényleg az.
Fogadjuk kellő távolságtartással és gyanakvással az azonnali meggazdagodás lehetőségével kecsegtető, a „józan észhez” viszonyítva is túlságosan (feltűnően) kedvező árat, „ingyenes ajándékot” ígérő ajánlatokat vagy fantasztikus nyeremény kiutalásáról értesítő tájékoztatásokat. Az azonnali meggazdagodásnak nincsenek tisztességes módszerei, az ilyen ajánlatokat komolyan vevő fogyasztók hiszékenységét kihasználva kizárólag a csalók vagyona növekszik
Legyen gyanús, ha minden előzmény nélkül veszi fel velünk a kapcsolatot a vállalkozás.
Szintén gyanakvásra adhat okot, ha korábbi fogyasztói kapcsolat, azaz előzmények nélkül kapunk kéretlen hirdetéseket (telefonon, sms-ben, levélben vagy e-mailben) olyan személytől, akiről még soha nem hallottunk. Lehetőleg ne kattintsuk olyan weboldalra, amelynek címe egy kéretlen e-mailben szerepel
Ne mondjunk gondolkodás nélkül azonnal igent. Hárítsuk el az illetőt azzal, hogy nem érdeklődünk az ajánlata iránt, illetve szeretnénk meghallgatni egy harmadik személy tanácsát is a döntéshozatal előtt.
Szánjunk elég időt az ajánlat végiggondolására. A csalók rendszerint nem szívesen adnak időt a gondolkodásra, és hajlamosak azzal siettetni a fogyasztót, hogyha nem hoz azonnal döntést, akkor elmulaszt egy kedvező, soha vissza nem térő lehetőséget.
Soha ne küldjünk pénzt vagy adjuk meg bankkártya adatainkat olyan személynek, akit nem ismerünk, és akiben nem bízunk.
Ha vitás ügyei intézésében segítségre van, szüksége keresse Egyesületünket!

Várallai Károly
Vezető tanácsadó

Megosztás
Megosztás

Internetes vásárlás veszélyei

Internetes vásárlás   Internetes vásárlás esetén a fogyasztó gyorsan, időt és fáradtságot megtakarítva otthonról esetleg a munkahelyéről vásárolhatja meg a kiválasztott árut. Az interneten kapott

Részletek »

Tudta Ön?

Tudta Ön, hogy –Szombathelyen ( Ady tér 5. MMIK) működik egy Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Iroda?, ahol hétközben napi 4 órában személyesen, vagy telefonon (94 342-035), máskor üzenetrögzítőn meghagyott telefonszámon visszahívással, vagy emailen (ofevas@outlook.hu) megtudhatja, mit

Részletek »

Eredményes tanácsadások

  Eredményes tanácsadások 2020 február: A telefonáló panaszos egy évvel ezelőtt a szombathelyi Optika Szaküzletben szemüveget vásárolt (150000 Ft), amelynek a kerete nemrégiben tönkrement. Az

Részletek »

Pénzt, de honnan? Meghívó

Pénz, de honnan –2018 A pénzdömping utolsó, nagy rohama Időpont: Március 1. csütörtök, 9.30–13.30 Helyszín: Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Székház (9700 Szombathely, Honvéd tér

Részletek »

Karácsonyi készülődés

Hamarosan nyakunkon a Karácsony, amelyre már nemcsak a fogyasztók, hanem a kereskedők is készülődnek hatalmas választékkal és nagyobbnál nagyobb engedmények, kedvezőnek tűnő akciók ígéretével.

Részletek »