Karácsonyi készülődés
Hamarosan nyakunkon a Karácsony, amelyre már nemcsak a fogyasztók, hanem a kereskedők is készülődnek hatalmas választékkal és nagyobbnál nagyobb engedmények, kedvezőnek tűnő akciók ígéretével.
A későbbi csalódások elkerülése érdekében vásárlóként az alábbiakra érdemes figyelnünk:
Az interneten rendelt játék, pulóver, magnó, telefon, laptop a kézhezvételtől számított 14 napon belül magyarázkodás nélkül visszaküldhető az eladónak és visszakérhetjük az árát, ha kiderült, hogy nem jó a méret, a szín, nehézkes a termék használata
Ilyen jogunk a hagyományos vásárlás esetén nincs! Ott ugyanis csak akkor kérhetjük a termék cseréjét vagy a vételárat vissza, ha a termék hibás. Nem minősül hibának a méretbeli tévedés vagy színprobléma. A köztudatból kiirthatatlannak tűnő háromnapos visszavételi jog sem létezik.
E szerint hibátlan termékeket a kereskedő nem köteles visszavenni. Ha ezt a lehetőséget mégis biztosítja az üzlet számunkra, akkor a visszavásárlás, kicserélés feltételeiről már a vásárláskor érdeklődjünk, kérjük, hogy azokat írják rá a blokkra, nyugtára, hogy később igazolni tudjuk.
Tartós fogyasztási cikkek esetén, melyek tízezer forintnál többe kerültek, három munkanapon belüli meghibásodás esetén jogunk van azonnal cserét kérni, vagy cseretermék hiányában elállni a vásárlástól. Ezért ajánlott ezen időtartamon belül meggyőződni a hibátlan működésről
A későbbi problémák elkerülése érdekében őrizzük meg az összes, vásárlást bizonyító blokkot, nyugtát, számlát – a reklamációkat csak akkor köteles a kereskedő kezelni, ha ezekkel bizonyítjuk, hogy az ő üzletében vásároltuk a terméket
Ha a kasszánál derül ki, hogy az akciósként reklámozott termék mégsem akciós, vagy a megjelölést elfelejtették levenni az áruról, és a feltüntetett árnál többet kell érte fizetnünk, jogunk van az alacsonyabb áron való ár felszámítását kérni.
További néhány tanács::
- Ha elégedetlen, vásároljon máshol! Ha az eladó nem tűnik elég felkészültnek, vagy segítőkésznek, menjen el onnan, vegye meg a terméket máshol.
- Ne engedje sürgetni magát! Különösen ne, ha nagy értékű vásárlásról van szó.
- Döntsön megfontoltan! Ha nem teljesen biztos a döntésben, inkább várjon még egy napot a tényleges vásárlással.
- Csak hibátlan terméket vegyen át! Ha nem az, ragaszkodjon ahhoz, hogy a hibát a számlán, vagy szállítólevélen feltüntessék.
- Tudja kitől vásárolt! Szolgáltatás vásárlása esetén kérje el az ügyintéző / illetékes nevét
Ha vitás ügyei intézésében segítségre van, szüksége keresse Egyesületünket!
Várallai Károly
Vezető tanácsadó