Fogyasztóvédelem

Karácsonyi készülődés

Hamarosan nyakunkon a Karácsony, amelyre már nemcsak a fogyasztók, hanem a kereskedők is készülődnek hatalmas választékkal és nagyobbnál nagyobb engedmények, kedvezőnek tűnő akciók ígéretével.

karácsonyKarácsonyi készülődés

Hamarosan nyakunkon a Karácsony, amelyre már nemcsak a fogyasztók, hanem a kereskedők is készülődnek hatalmas választékkal és nagyobbnál nagyobb engedmények, kedvezőnek tűnő akciók ígéretével.

A későbbi csalódások elkerülése érdekében vásárlóként az alábbiakra érdemes figyelnünk:

Az interneten rendelt játék, pulóver, magnó, telefon, laptop a kézhezvételtől számított 14 napon belül magyarázkodás nélkül visszaküldhető az eladónak és visszakérhetjük az árát, ha kiderült, hogy nem jó a méret, a szín, nehézkes a termék használata

Ilyen jogunk a hagyományos vásárlás esetén nincs! Ott ugyanis csak akkor kérhetjük a termék cseréjét vagy a vételárat vissza, ha a termék hibás. Nem minősül hibának a méretbeli tévedés vagy színprobléma. A köztudatból kiirthatatlannak tűnő háromnapos visszavételi jog sem létezik.

E szerint hibátlan termékeket a kereskedő nem köteles visszavenni. Ha ezt a lehetőséget mégis biztosítja az üzlet számunkra, akkor a visszavásárlás, kicserélés feltételeiről már a vásárláskor érdeklődjünk, kérjük, hogy azokat írják rá a blokkra, nyugtára, hogy később igazolni tudjuk.

Tartós fogyasztási cikkek esetén, melyek tízezer forintnál többe kerültek, három munkanapon belüli meghibásodás esetén jogunk van azonnal cserét kérni, vagy cseretermék hiányában elállni a vásárlástól. Ezért ajánlott ezen időtartamon belül meggyőződni a hibátlan működésről

A későbbi problémák elkerülése érdekében őrizzük meg az összes, vásárlást bizonyító blokkot, nyugtát, számlát – a reklamációkat csak akkor köteles a kereskedő kezelni, ha ezekkel bizonyítjuk, hogy az ő üzletében vásároltuk a terméket

Ha a kasszánál derül ki, hogy az akciósként reklámozott termék mégsem akciós, vagy a megjelölést elfelejtették levenni az áruról, és a feltüntetett árnál többet kell érte fizetnünk, jogunk van az alacsonyabb áron való ár felszámítását kérni.

További néhány tanács::

  • Ha elégedetlen, vásároljon máshol! Ha az eladó nem tűnik elég felkészültnek, vagy segítőkésznek, menjen el onnan, vegye meg a terméket máshol.
  • Ne engedje sürgetni magát! Különösen ne, ha nagy értékű vásárlásról van szó.
  • Döntsön megfontoltan! Ha nem teljesen biztos a döntésben, inkább várjon még egy napot a tényleges vásárlással.
  • Csak hibátlan terméket vegyen át! Ha nem az, ragaszkodjon ahhoz, hogy a hibát a számlán, vagy szállítólevélen feltüntessék.
  • Tudja kitől vásárolt! Szolgáltatás vásárlása esetén kérje el az ügyintéző / illetékes nevét

Ha vitás ügyei intézésében segítségre van, szüksége keresse Egyesületünket!

Várallai Károly

 Vezető tanácsadó

Megosztás
Megosztás

Tudta Ön?

Tudta Ön, hogy –Szombathelyen ( Ady tér 5. MMIK) működik egy Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Iroda?, ahol hétközben napi 4 órában személyesen, vagy telefonon (94 342-035), máskor üzenetrögzítőn meghagyott telefonszámon visszahívással, vagy emailen (ofevas@outlook.hu) megtudhatja, mit

Részletek »

Eredményes tanácsadások

  Eredményes tanácsadások 2020 február: A telefonáló panaszos egy évvel ezelőtt a szombathelyi Optika Szaküzletben szemüveget vásárolt (150000 Ft), amelynek a kerete nemrégiben tönkrement. Az

Részletek »

Pénzt, de honnan? Meghívó

Pénz, de honnan –2018 A pénzdömping utolsó, nagy rohama Időpont: Március 1. csütörtök, 9.30–13.30 Helyszín: Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Székház (9700 Szombathely, Honvéd tér

Részletek »

Karácsonyi készülődés

Hamarosan nyakunkon a Karácsony, amelyre már nemcsak a fogyasztók, hanem a kereskedők is készülődnek hatalmas választékkal és nagyobbnál nagyobb engedmények, kedvezőnek tűnő akciók ígéretével.

Részletek »