Néhány tanács az internetes és telefonos vásárlásokhoz
Az utóbbi években egyre jobban növekszik az interneten keresztüli vásárlások aránya a kiskereskedelmi forgalomban
Magyarországon tavaly a teljes kiskereskedelmen belül az online vásárlások aránya elérte a 7 %-ot, ami egy év alatt 13 % növekedést jelent, és várhatóan ez még tovább bővül. Ezt a növekedést a Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Irodánkhoz ( Szombathely, Ady tér 5. MMIK) beérkező kérdések és panaszok száma is igazolja. ( Telefon: 94 342-035, email: ofevasmegye@outlook.hu)
Mire figyeljünk a rendelés előtt?
– olvassuk el a szerződési feltételeket (ÁSZF), és mentsük el, hogy vita esetén igazolni tudjuk a tájékoztatás milyenségét.
– internetes rendelésekre hozzunk létre külön email címet, hogy később ne kapjunk felesleges reklámüzeneteket
– győződjünk meg arról, létező, Magyarországon bejegyzett cégről van-e szó ( www.cegjegyzek.hu )
– van-e más elérhetősége a reklámban megadott email címen vagy telefonszámon kívül is
– az utánvétes fizetési lehetőséget válasszuk
– úniós tagországból történő rendelésnél vita esetére az Európai Fogyasztói Központ tájékozódni: (www.magyarefk.hu)
Ha meghozta a futár vagy a postás:
– fizetés előtt bontsuk ki a csomagot, ha sérült a termék, vagy meggondoltuk magunkat, esetleg mást kaptunk, visszaküldhetjük a futárral vagy a kézbesítővel
– átvétel után is 14 napig élhetünk az indoklás nélküli elállási jogunkkal (ez a jog magánszemélytől való vásárlásokra nem érvényes !) írásban, tértivevényes levélben, majd az áru visszaküldésével
– Ha a megadott szállítási határidőig nem érkezik meg a termék, szintén elállhatunk a szerződéstől, és visszakapjuk az előre kifizetett összeget (ár + szállítási ktsg)
Vita esetén:
– fordulhatunk a megyei Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez ( közvetlenül vagy a Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Irodán keresztül ) ez az eljárás ingyenes.
Vas Megyei Fogyasztóvédelmi Egyesület